Oprava neboli scelení je alternativou k celkové demontáži a výměně autoskla. Konkrétně dochází k opravě praskliny pomocí odsátí vzduchu z dutiny praskliny a jeho nahrazení speciální látkou, která má index lomu světla stejný jako sklo. Opravou dojde k obnovení původní pevnosti a stability autoskla a zároveň k významnému zlepšení optických vlastností v místě původního poškození. 80% prasklin vzniklých od letícího kamene je technicky opravitelných za předpokladu, že prasklina nekončí v okraji skla.Podle tvaru pak rozlišujeme jednotlivé typy prasklin tak, jak je vidíte na obrázcích nahoře.
Důvodů, proč si mnozí nechávají opravit čelní sklo je několik:
Finanční:
– bez připojištění může být výměna autoskla velmi drahá záležitost
– i s připojištěním nemusí limit pojistného plnění vždy pokrýt veškeré náklady na výměnu autoskla a klient pak musí doplatit zbytek do celkové fakturované – částky za realizovanou výměnu
– s původním originálním sklem má vozidlo větší prodejní hodnotu
– prasklina ve stírané ploše dnes hrozí ztrátou až 5 bodů a pokutou do 10.000,- Kč
Technické:
– riziko, že po výměně bude do vozidla zatékat nebo že při vyřezávání původního autoskla dojde k poškození karoserie či interiéru
– opravou praskliny dojde k trvalému zamezení dalšího rozšiřování praskliny
– obnova bezpečnostní funkce v místě, kde se airbag spolujezdce při aktivaci opírá o čelní sklo
Časové:
– řada klientů upřednostňuje raději rychlou opravu než zdlouhavou výměnu čelního skla s nutností odstavit vozidlo s ohledem na bezpečné zaschnutí lepidel
Všechny pojišťovny uznávají tuto metodu opravy. Důvod je jasný, pojišťovnu přijde tato cesta odstranění praskliny levněji než výměna autoskla. Některé pojišťovny dokonce opravu vyžadují, pokud prasklina splňuje jejich vnitřní směrnice o velikosti a umístění na ploše skla. Žádná pojišťovna nemůže striktně nařídit, který autoservis opravu provede. Pojišťovna je povinna uhradit opravu i tzv. nesmluvním autoservisům za předpokladu, že klient dodržel řádný postup nahlášení pojistné události a umožnění prvotní prohlídky poškozeného skla osobou, která je k tomu oprávněna danou pojišťovnou. V budoucnosti budou hrát opravy autoskel z pohledu pojišťoven stále větší a větší roli, tak jak je tomu i v západní Evropě.
Naší metodou lze opravit jakákoli dvouvrstvá automobilová skla. Nezáleží na tom, zda se jedná o sklo čiré, tónované, vyhřívané či antireflexní. Kromě osobních je možné kvalitně zacelit i autoskla nákladních automobilů a taktéž i robustní autobusová skla. Rozhodně pomocí této metody nelze opravit kalená skla, tzn. na vozidle boční a zadní, která se v případě rozbití rozpadnou na tisíce kousků.
Ano, každá oprava autoskla po sobě zanechává určité optické stopy, které se ve výsledku mohou lišit podle typu praskliny. Jen ty nejlepší a nejserioznější autoservisy Vás dopředu na vzorovém čelním skle seznámí s tím, jakou optiku můžete od opravy očekávat. Po opravě je původní prasklina v pohledu do interiéru vozu ve většině případů již neviditelná. Řidiči tak nehrozí pokuta ani ztráta bodů a bez problémů projde STK.
Jakub Kokošín | Čsl. armády 2003, 50801 Hořice | IČ 87989824
Tel: +420 739 290 920